top of page

השפעת התופעה של הזעת יתר על קריירה ועסקים

כפות ידיים מזיעות
השפעת ידיים מזיעות על קריירה ועסקים

אנשים הסובלים מהזעת יתר בכפות הידיים והרגליים, מכירים את הפגיעה שהם חווים בקריירה שלהם. השפעה שפוגעת בסיכוי הקבלה לעבודה ובהמשך ביכולת ההשתכרות ובקריירה כולה. לא רק שכירים, גם בעלי עסקים עצמאיים סובלים מתופעה זאת כפי שיפורט להלן.

זה מתחיל בריאיון קבלה לעבודה: החשש הגדול מפני הרגע בו יושיט להם מישהו את ידו ללחיצת היכרות. זה רגע מלחיץ עבור המזיעים, והתחושה היא שהלחץ מגביר את ההזעה אפילו עוד יותר. גם הפעולה האינסטינגטיבית של ניגוב היד בבגד לפני לחיצת היד אינה עוזרת: הצד השני מרגיש יד קרה ורטובה, והתגובה מהירה ולא נעימה: רתיעה, אי נעימות פיזית, ופרשנות לגבי האדם שממול. המצב הזה פוגם גם בביטחון העצמי שמשדר המרואיין ובהערכה העצמית שלו.

אנשים מזיעים נחשבים בחברה ללחוצים, דוחים, בלתי נעימים ושאר האנשים מתרחקים מהם בסלידה שקשה להסתיר. האדם המזיע ניצב בריאיון העבודה במצב של דילמה: הימנעות מלחיצת יד יכולה להיחשב לאקט של חוסר נימוס, לחיצת יד חושפת את היותו אדם מזיע על כל המשתמע מכך.

גרוע יותר מצבם של אלה שמזיעים אך אינם מודעים לכך או שכבר מדחיקים זאת. אלה אינם מבינים מדוע אחרים מתרחקים מהם ומשתדלים להימנע מקירבתם. כאשר מדובר בריאיון עבודה, במודע או שלא במודע, המראיין נוטה לפסול מועמדים מזיעים.

גם כאשר אדם מקים לעצמו עסק עצמאי, כאשר הוא פוגש לקוחות או ספקים, גם כאן לחיצת יד הינה בלתי נמנעת, וגוררת את כל אותן תחושות בלתי נעימות. אנשים אינם ששים לעשות עסקים עם אנשים מזיעים, לא רק בגלל הזיעה, אלא גם בגלל הפרשנות הנילווית לידיים המזיעות לגבי האדם שממול.

למעשה, כל זה מתחיל עוד לפני תחילת הקריירה, כאשר אדם רוכש לעצמו השכלה כדי להתחיל את חייו המקצועיים. הזעה בכפות הידיים מקשה על חייו של הסטודנט מהיבטים רבים, עד כדי לחץ הפוגע בהישגים האקדמיים ובציונים.

הבשורה הטובה היא שקיים פתרון מוכח, יעיל ובטוח להזעת יתר בכפות הרגליים והידיים. מדובר במכשיר המבוסס על עיקרון המוכר בעולם כבר שנים רבות, בטיפול שנקרא Iontophoresis. הטיפול במכשיר זה יעיל ובטוח ללא תופעות לוואי. יעידו על כך מחקרים מדעיים שפורסמו בכתבי עת מובילים ברפואה וכן נייר עמדה שהוציא איגוד רופאי העור בבריטניה בחודש יוני 2019.

כל אלה מצאו על סמך מדגמים רחבים מאוד של מטופלים, ששיעור ההצלחה גבוה מאוד וזהו הטיפול היעיל ביותר לתרון הבעייה של הזעת יתר בכפות הידיים והרגליים.

13 צפיות
bottom of page