top of page

מה אנשים חושבים ומרגישים כאשר הם פוגשים אדם שסובל מהזעת יתר בכפות הידיים?


ידיים מזיעות פוגעות בכל מפגש עיסקי וחברתי
אם כף היד מזיעה מתעוררת תחושה מאוד לא נעימה

יש לתופעה של הזעת יתר גם צד שני: האנשים שאיתם נפגשים. כאשר נפגשים בני אדם, הן בפעם הראשונה והן בפגישות חוזרות, מקובל ללחוץ יד. מי שסובל מהזעת יתר, חושש ונלחץ מפעולה זאת ומשתדל להימנע, אך לא תמיד הדבר אפשרי ולעתים נחשב למהלך לא מנומס. נראה שעצם הלחץ מפני הסיטואציה מגביר עוד יותר את ההזעה. רוב המזיעים מפתחים פעולה אינסטינגטיבית של ניגוב היד בבגד ממש לפני לחיצת יד. מנגבים ומקווים שהאדם שממול לא ראה זאת, אך קשה להסתיר פעולת ניגוב חפוזה. ההמשך תלוי בסוג הפגישה. פגישה ראשונית, יוצרת רושם על האדם: זה לא נעים, האם מדובר באדם לחוץ? לא אסתטי? לא הגייני? חסר מודעות עצמית? באופן בלתי רצוני מתפתחת תחושה לא נעימה כלפי האדם המזיע. בין אם זה ראיון עבודה, פגישת עסקים, היכרות חברתית או אפילו דייט ראשון. ההמשך בעייתי לא פחות: כאשר פוגשים מכר שכבר זכינו לדעת שהוא סובל מהזעת יתר, לא נגיד לא דבר, אך נשתדל להימנע מלחיצת יד, ואם בכל זאת הושיט לנו יד, נשתדל לקצר את המגע ולהשתדל להסתיר את הניגוב המיידי של היד בבגד. אין צורך לפרט את הקושי באינטימיות בין בני זוג.

ויש לכל זה המשך: גם העברת חפצים מיד ליד מהווה בעייה. לא נעים לנו לגעת בזיעה של אדם אחר. בהעברת כלי אוכל בשולחן, העברת כדור במשחק ספורט, שימוש בעכבר המחשב אחרי אדם שמזיע וכדומה.

ניתן להמשיך בדוגמאות ולהראות עד כמה הזעת יתר בכפות הידיים והרגליים מהווה בעייה תפקודית וחברתית הפוגעת משמעותית באיכות החיים של הסובלים ממנה, וגם של כל אלה הבאים איתם במגע.

הבשורה הטובה היא שיש פתרון יעיל ובטוח שמפסיק בתוך כ-3 שבועות את הזעת היתר ומאפשר לשמור על הישג זה לתמיד. אנשים שרכשו מכשיר זה ופעלו לפי ההוראות, חוו שינוי משמעותי באיכות החיים וזכו לאושר גדול אל מול הסבל שעברו עד הטיפול.

16 צפיות
bottom of page