top of page

מהו הטיפול הטוב ביותר להזעת יתר בכפות הידיים והרגליים?

אנשים הסובלים מהזעת יתר בכפות הידיים והרגליים חייבים למצוא פתרון. מדובר בבעייה תפקודית וחברתית הפוגעת באיכות החיים. לעתים הסובלים הם ילדים, בני נוער ולפעמים מבוגרים, וכולם מכירים את אותן סיטואציות מביכות ולא נעימות: קשה להחזיק עט ולכתוב, הדף נרטב, נמנעים מלחיצת יד, אפילו העכבר במחשב נשאר רטוב ולא נעים וכך הלאה.

אך מהו הטיפול הטוב ביותר, אם בכלל יש טיפול שבאמת עוזר? ובכן, יש פתר ון. למעשה, יש שלושה פתרונות, אך בדיקת האפשרויות מובילה לפתרון אחד שהוא הטוב ביותר: טיפול במכשיר שנקרא בשם הגנרי Iontophoresis. ומדוע זהו הטיפול הטוב ביותר? ובכן, קיים ניתוח המכונה "סימפטקטומי" אשר נערך בהרדמה מלאה ובמהלכו מנתק הרופא את העצב האחראי על ההזעה בחלק הגוף העליון, שנמצא בתוך חלל בית החזה מאחורי הריאות. מדובר בפעולה בלתי הפיכה, המלווה בסיכונים כמו כל ניתוח ובשיעור גבוה של תופעת לוואי בלתי נעימה: הזעה מפצה בשאר חלקי הגוף.

קיים טיפול נוסף על ידי זריקות בוטוקס. זריקות אלה יקרות וכואבות ויש לחזור עליהן בכל 6-12 חודשים. וכאמור, ישנו הטיפול הטוב ביותר על דעת רופאי העור בעולם כולו, Iontophoresis. טיפול זה מפסיק בתוך כ-3 שבועות את הזעת היתר בכפות הידיים והרגליים ללא תופעות לוואי.

וכיצד מתבצע הטיפול? מדובר במכשיר המאפשר טבילת כפות הידיים (או הרגליים) במגשים עם מי ברז, בהם מועבר זרם חלש ומבוקר שמנטרל בתוך כ-3 שבועות את הזעת היתר. בהמשך, כדי לשמור על ההישג יש להמשיך בטיפול בקצב אישי של כל 5-6 ימים, בכל פעם 20 דקות.

המכשיר מיועד לטיפול ביתי, אך היכן משיגים מכשיר כזה? ובכן, ניתן להשיג דגמים שונים במספר מקומות בארץ. כולם באיכות דומה ומבצעים בדיוק את אותה פעולה שמפסיקה את ההזעה. הדרך הפשוטה היא לחפש בגוגל מושגים כמו "הזעה בכפות הידיים" או "ידיים מזיעות" וכדומה, ובחינת התוצאות למציאת המכשיר המתאים. בהצלחה.

כפות ידיים וכפות רגליים מזיעות
הטיפול היעיל ביותר למניעת הזעה בכפות הידיים והרגליים

2 צפיות
bottom of page