top of page

ספורט והזעת יתר בידיים וברגליים


כדורסל מחליק על יד מזיעה
קשה לעסוק בספורט עם ידיים מזיעות

הספורט הוא חלק חשוב מהחיים, בעיקר אצל ילדים ובני נוער, בנים ובנות. אולם, חלק מהם נתקלים בקשיים לא פשוטים: אלה הסובלים מהזעת יתר בידיים והרגליים. סוגים רבים של ספורט מצריכים מגע יד עם כדורים ואביזרים: כדורסל, כדוריד, טניס שולחן, כדורעף, הרמת משקולות, גולף, ועוד ענפים רבים. בכל אלה, ידיים רטובות מזיעה מהוות בעייה משמעותית, הגוררת אחריה גם בעייה חברתית: הימנעות מהשתתפות פעילה, על כל המשמעויות הכרוכות בכך. ילד או ילדה החוששים להשתתף במשחקי ספורט ותחרויות, נדחקים אל שולי החברה ומפתחים אפילו בעיות פסיכולוגיות. גם פעילות חברתית נוספת של ריקודי עם ועמים, נמנעת מצעירים אלה, ואף ממבוגרים הנמשכים לתחום עממי זה אך מודעים לכך שאחרים נרתעים ממגע יד איתם. גרוע יותר מצבם של אלה שמזיעים אך אינם מודעים לכך, ואינם מבינים מדוע אנשים מתרחקים מהם ונמנעים ממגע איתם.

אצל העוסקים במשחקי כדור, קיימת גם בעייה של הזעת יתר בכפות הרגליים. בעייה זאת נובעת הן מתחושת החלקה בתוך הנעל במהלך המשחק, והן מריח דוחה ולא נעים בחדר ההלבשה בעת חליצת הנעליים והורדת הגרביים. ישנם כאלה שנאלצים להחליף גרביים מספר פעמים ביום, ולעתים אף להחליף נעליים.

אולם, יש פתרון יעיל ובטוח לכל אלה הסובלים מהזעת יתר בכפות הידיים והרגליים. רבים נרתעים מהניתוח שהיה מקובל לניתוק העצב האחראי על ההזעה בחלק העליון של הגוף, עקב הסכנות ותופעות הלוואי. גם זריקות הבוטוקס מרתיעות בהיותן כואבות, יקרות ומצריכות הזרקה חוזרת בכל 6-12 חודשים. אם כך, מהו הפתרון? ובכן, מדובר בטיפול שרופאי העור כבר מכירים היטב, במכשיר הפועל על עיקרון של העברת זרם חשמלי חלש ומבוקר בין כפות הידיים (או הרגליים) הטבולות במגשים ובהם מי ברז רגילים. מכשיר זה, הנושא את השם הגנרי Iontophoresis, מוכר בעולם כולו. מאמרים רבים המבוססים על מחקרים מדעיים פורסמו בכתבי עת רפואיים מובילים, והגיעו לאותה מסקנה: זהו הטיפול היעיל והבטוח ביותר להזעת יתר, ואחוזי ההצלחה מגיעים לכדי 90%.

גם איגוד רופאי העור של בריטניה פרסם בחודש יוני 2019 נייר עמדה המגדיר טיפול זה כטיפול היעיל והבטוח ביותר להזעת יתר.

המכשיר המדובר משווק גם בישראל על ידי מספר ספקים. ניתן למצוא את הסוגים הבאים בחיפוש קל בגוגל, באמצעות מושגים הקשורים בהזעת יתר בכפות הידיים והרגליים. כל המכשירים המשווקים בארץ פועלים ברמה טובה ומספקים את התוצאה הרצויה. ניתן להשיג את המכשיר במחיר סביר של פחות מ-1,500 ש"ח כולל שליח עד הבית. חלק מהספקים אפילו מתחייבים להחזר כספי מלא עד 60 יום במקרה שלא מגיעים לתוצאה הרצויה, אפילו אם משתמשים במכשיר במשך מספר שבועות.

9 צפיות
bottom of page